۱-چه نوع نوری؟
بسته به فضایی که در نظر دارید، انتخاب یک نور مناسب می تواند حائز اهمیت باشد.

برای یک شمع یا لامپ حبابی در یک اتاق، نور همه سویه یا نقطه ای یک انتخاب واضح است، بنابراین نور در تمام جهات ساطع می شود. برای صحنه های بیرونی، شاید یک نور گنبدی یا روشنایی عمومی (GI) برای نور محیطی مناسب باشد. که این روشنایی با نور سطحی یا محیطی (Area light) یا نوری نامحدود برای شبیه سازی نور خورشید ایجاد خواهد شد.

من در۹۰ % مواقع مایلم از نور سطحی استفاده کنم مگر اینکه به دنبال یک افکت و جلوه خاص باشم. شاید یک نور نامحدود به عنوان نور خورشید مناسبتر باشد، اما خورشید هر چه باشد، یک منبع نور سطحی بزرگ است که خیلی دورتر ایجاد شده و می تابد. ما می توانیم این نور را با استفاده از یک نور سطحی شبیه سازی کنیم طوریکه با انتقال آن به دورتر و کاهش اندازه آن، می شود افت سایه و خطای دید سایه های موازی را کنترل کرد.

در این مثال، ما صحنه رندر شده ای داریم که در آن (از چپ به راست) از نور پیشفرض (Default Light)، نور سطحی و نور سطحی به همراه سایه سطحی استفاده شده است.

۲-استفاده از سایه مناسب
نوع سایه به شدت روی احساس شات تاثیر دارد، برای روز آفتابی روشن سایه شما باید تیره و شدید با افت (Falloff) کم باشد. این حالت با یک روز ابری که سایه ها به دلیل افت بالا، به ندرت قابل مشاهده هستند در تضاد است.

در سینما فوردی، ما سه گزینه برای سایه داریم، Maps، Area و Raytraced.

اگر می خواهید یک کارتون یا کاری با سبکی خاص با سایه های مشخص گرافیکی داشته باشید، سایه های Raytraced عالی هستند اما ایرادی که دارند اینست که آنها اکثرا به تنظیمات ضد پلگی یا Anti-aliasing برای کاهش پلکانی بودن و لرزش در اطراف لبه ها نیاز دارند.

اغلب از سایه های نرم استفاده می شود زیرا آنها نتایج سریعی روی سایه های محیطی (Area) می گذارند، شما می توانید سایه را با افزایش سایز نقشه و تعداد نمونه ها تنظیم کنید. مشکل سایه های نرم اینست که آنها خیلی واقعی به نظر نمی رسند، شدت یا افتادگی در لبه های سایه بدون در نظر گرفتن فاصله از شی ای که سایه می افکند، یکنواخت است.

با این وجود، سایه های محیطی بهترین نوع سایه است زیرا دقت بالایی دارند و بیشترین کنترل را می توان روی آنها داشت. در کنار این مزیتها باید این را هم اضافه کرد که سرعت رندر کمی دارند. برای سرعت بخشیدن به این موارد، شما می توانید تعداد نمونه ها و دقت را کاهش دهید، این کار نتایج سریعتری را به همراه خواهد داشت، اما باعث ایجاد نویز هم خواهد شد.

با تنظیم Radius و Size محیط در زبانه Light Detail، می توانید تیزی و افت سایه ها، کوچکتر بودن اندازه محیط، سختی و شدت سایه را تنظیم کنید. در نمونه زیر می توانید ببنید چطور با افزایش اندازه محیط، سایه های نرمتر می شوند. توجه داشته باشید سایه محیطی دقیقترین نوع است و درست همانند سایه های واقعی که همیشه در محل تماس سخت و شدید بوده و سپس با دورتر شدن از سوژه، نرمتر می شود، ظاهر خواهند شد.

۳-نورهای چندگانه
یک نور تنها به ندرت می تواند نتیجه ای که به دنبال آن هستید را ایجاد کند، زیرا شما را با نواحی در صحنه تان که هیچ گونه روشنایی ندارند مواجه خواهد کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

افزایش دو برابر سرعت مرورگر فایرفاکس

۱۱ ترفند کاربردی نرم افزار Blender

۱۰ نکته کاربردی نرم افزار افترافکت

نورپردازی بهتر در نرم افزار سینما فوردی

کدام نرم افزار معماری بهتر است؟

سایه ,نور ,یک ,های ,سطحی ,محیطی ,سایه های ,نور سطحی ,یک نور ,می توانید ,را با

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


فلزياب تهرانسر سایت همینطوری Cheap NHL Washington Capitals Jerseys With Fine Workmanship On Sale. baghesepiidar شادان شهرو بختیاری : shadanblog China Diagnostic Tool Center تعاونی ورزشکاران و شطرنج بازان آذربایجان شرقی محاسبات اکچوئری و بیمه اسمارت دانلود | Smart-Dll.IR سلام فایل